Monday 2 March 2020

Perbezaan 4G dan 3G Glass


Assalamualaikum dan hai semua...😃

Semalam admin ada terangkan mengenai material kabinet dapur yang sesuai dan antaranya adalah glass. Material glass semestinya menjadi pilihan pelanggan kami untuk memastikan kabinet dapur mereka kelihatan cantik dan elegant giteww 😍

Di Nik Lah Sdn Bhd, kami ada sediakan dua jenis material glass iaitu:

4G Glass

3G Glass 

Sebenarnya 3G dan 4G adalah design glass di kabinet dapur.

Okay jom kenali 3G Glass.


3G glass dari sudut depan

3G glass dari sudut tepi

3G glass adalah kaca yang dispray kemudian disokong dengan aluminium (board) dibelakangnya. Ini menjadikan pintu lebih tahan lasak dan berat. Ia lebih berkilat dari arcylic kerana diperbuat dari kaca.
Kabinet dapur ( 3G glass


Seperti yang di gambar, kita boleh tengok yang 3G glass ad frame aluminium yang melindungi dan menyokong material glass. Material glass yg jenis 3G ni okay je sebenarnya sbb ia tetap terlihat berkilat serta cantik di kabinet dapur tapi tak terlawan la kekemasan 4G glass. Kekuatan 3G glass juga lebih tahan berbanding 4G glass disebabkan ada frame aluminium di sekelilingnya. 


Next, 4G glass

4G Glass dari sudut depan




4G Glass dari sudut tepi 


4G glass dibuat daripada glass dan aluminium sahaja. Tiada langsung material kayu yang digunakan untuk pembuatan pintu 4G. Jadi, tidak perlu risau tentang anai-anai dan banjir. Selain itu, disebabkan pintu ini dibuat dari kaca, ia tidak senang calar dan dari segi maintenance juga senang.

Kabinet dapur (4G glass)


4G glass memang sinonim dengan kecantikan dari sudut pandangan. Design yang kemas yang diselaputi kaca membuatkan 4G glass kelihatan lebih elegant dan cantik di kabinet dapur. 4G glass tiada frame aluminium yang membuatkan kaca tersebut lebih menyerlah.

Namun, ketahanannya lebih lemah berbanding 3G glass disebabkan risiko nak pecah tu ada. Ye la kan sbb bahagian tepi pun diselaputi kaca. Tapi, tuan rumah tidak perlu risau tentang masalah pecah akibat daripada hentaman anak-anak di rumah kerana material kaca yang digunakan bukan jenis kaca yang biasa.


Kesimpulannya 4G glass kelihatan sangat cantik tapi ketahannya kurang berbanding 3G glass yang kelihatan cantik di tahap biasa tapi ketahannya bagus.

Okay admin highlightkan lagi kebaikan material glass iaitu: 

✅ Eksklusif dan mewah

✅ Boleh buat cermin muka

✅ Lebih tahan lama berbanding material lain.

✅ Mudah dibersihkan dan kotoran tidak melekaat ( contoh: minyak, kunyit, pes, masakan cili)

✅ Pintu/permukaan kaca tak kembang apabila terdedah dengan air

✅ Tidak mudah bercalar

Haa korang boleh pilih nak mana...kalau korang keliru nak pilih yang mana, jgn risau sbb kami ad sediakan sesi consultation kabinet dapur kepada pelanggan. 

Berminatt??? 😍 boleh wasap kami www.wasap.my/60199098571/kabinetdapur




No comments:

Post a Comment

JENIS-JENIS TANGGAM

 Assalamualaikkum , apa khabar semua 😃😃 Kita perlu mengetahui bahawa tanggam digunakan untuk menyambung kepingan papan-papan kecil untuk d...